niedziela, 3 stycznia 2010

Łódź pędzi sztuką aktualną ?

Łódź Kaliska chce się przyłączyć do starań Łodzi o uzyskanie tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Artyści zaproponowali taki oto billboard.


Dobre chęci Łodzi Kaliskiej opisała GW i pod krótkim artykulikiem rozpętała się burza komentarzy. W tym momencie jest ich już ponad 100, czyli bardzo skutecznie jak na niewielki materiał promocyjny. Poniżej obawy, wątpliwości, opinie i sugestie czytelników (pisownia oryginalna).

Obawy:
- zbuduje wizerunek Łodzi oparty na uproszczonych skojarzeniach- kobieta, lody
- dziewczyna jest malo sexowna...
- Plakat fajny, tylko nie widać związku ani z Łodzią, ani z kulturą. Morze, goła baba, lody...gdzie tu kultura?
-cała Polska się będzie śmiała, że kultura w Łodzi polega na robieniu loda.

Sugestie:
-Reklama idealna jeśli chcemy reklamować dzielnicę czerwonych latarni w Amsterdamie.

Opinie (mniej lub bardziej zlośliwe):
-Ten bilboard jest fatalny
- koszmar kompozycyjny i semiotyczny.
- zdjęcie jest niezłe, ale plakat żenujący
- Nie ma to jak promować kulturę w mieście gołą babą płynącą na
lodach - wszystko to kojarzy się jednoznacznie, ale na pewno nie z Europejską Stolica Kultury
- Od strony artystycznej to jakiś pokłócony z całością.
- plakat super!!!
- To chyba coś w rodzaju rebusu. Mnie niestety nie udało się go rozwiązać.
- Kompletny bałagan kompozycyjny, nie wiadomo na czym skupić wzrok
-Pomysł wykorzystania pracy ŁK jest dobry, ale wykonanie skandaliczne!
- "Łódź pędzi sztuką aktualną". STRASZNE
- W Łodzi grupa jest dość znana i jeśli ktoś się choć trochę interesuje to widzi, że to "odgrzewane lody"

Wątpliwości:
- co mają lody wspólnego z Łodzią??
- A dlaczego Łódź Kaliska ma promować miasto?
-Slogan świetny, kompozycja OK tylko poza modelki... Jednoznacznie nawiązuje do motywów 'kloacznych'
- "Łódź pędzi sztuką aktualną" - a co to do cholery znaczy ?

Pochwały:
- idea promowania ESK przez Łódź Kaliska jest słuszna

No właśnie, pochwał w komentarzach jest niewiele, ale co ciekawe z sondy towarzyszącej artykulikowi wynika że pomysł ma tyle samo przeciwników co zwolenników.
Na pytanie "Czy billboard Łodzi Kaliskiej powinien promować Łodź w walce o ESK 2016?" w tym momencie 48% czytelników odpowiada, że TAK, a 52%, że NIE.

Plakat jest pokraczny, ale skuteczny - przynajmniej już wiemy, że Łódź walczy o tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2016.

Brak komentarzy: