
Philippe Parreno, "Postman Time", ("Il Tempo del Postino" Manchester Theater Festival in 2007)
Premiera, i jak dotychczas jedyna prezentacja, miała miejsce w lipcu 2007 w ramach the Manchester International Festival, a udział wzięli: Doug Aitken, Matthew Barney & Jonathan Bepler, Tacita Dean, Trisha Donnelly, Olafur Eliasson, Liam Gillick, Dominique Gonzalez-Foerster, Douglas Gordon, Carsten Höller, Pierre Huyghe, Koo Jeong-A, Philippe Parreno, Anri Sala, Tino Sehgal and Rirkrit Tiravanija.
Tytuł Il Tempo del Postino zaczerpnięto z idei Parreno co do sposobu prezentacji, w której widzowie są proszeni aby nie nawigować wszawy samodzielnie, ale siedzieć wygodnie, podczas gdy praca jest im „dostarczana” bezpośrednio. Parreno i Obrist odnieśli się do swojego projektu jak do gry. Zasady były proste: 15 artystów miało zrobić nowa pracę, nie dłuższą niż 15 minut, w dowolnym medium poza video i filmem.

Anri Sala, wykonanie arii z Madame Butterfly Giacomo Puccini’ego
W Bazylei Il Tempo del Postino reżyserowane będzie przez Hansa Ulricha Obrista, Philippe’a Parreno, a także artystów: Anri Sala i Rirkrit Tiravanija. Dodatkowo obok dotychczas biorących udział w projekcie twórców, w Bazylei zobaczyć będzie można to co przygotują: Thomas Demand i Peter Fischli / David Weiss. Graphic design dla manchesterskiej odsłony przygotował Peter Saville, dla bazylejskiej Ludovic Balland, który w Polsce współpracuje z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

Olafur Eliasson, Echo House
Dla przykładu: Olafur Eliasson stworzył Echo House. Na scenie teatru pojawiła się kurtyna z luster. Publiczność obserwowała samą siebie, a orkiestra naśladowała wydawane przez nią odgłosy – chrząkanie, kaszlenie, szmery, szumy. Po chwili ludzie się ośmielili i zaczęli klaskać, włączać muzykę z komórek itp.
Douglas Gordon i Anri Sala oboje skupili się na muzyce. W ramach działania Gordona brytyjska piosenkarka folkowa June Tabor wykonała numer Joy Division Love Will Tear Us Apart, a Sala zaproponował wykonanie arii z Madame Butterfly Giacomo Puccini’ego przez cztery kobiety przebrane w kostiumy japońskim geish, które wykonywały ją siedząc pośród widowni.
W Theater Basel odbędą się trzy prezentacje, od 10 do 12 czerwca, codziennie o 20.30. Biety od 68$ do 171$.
Więcej można przeczytać w Frieze Art, a także tekst Nancy Spector, kuratorki w Contemporary Art, Solomon R. Guggenheim Museum
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz