poniedziałek, 24 marca 2008

Materka dla Beethovena



ART AKTUALIA
jako pierwsze, po stołecznym dodatku Gazety Wyborczej, prezentują plakat Bartka Materki, który będzie oficjalnym znakiem przyszłorocznego, XIII Festiwalu Wielkanocnego im. Ludwiga van Beethovena.

Wcześniej festiwalowe plakaty projektowali: Andrzej Pągowski, Ryszard Horowitz, Stasis Eidregevicius, Rafał Olbiński, w zeszłym roku Wilhelm Sasnal, a w 2008 Grupa Twożywo.

Zapraszając młodsze pokolenie chcemy stworzyć szkołę polskiego plakatu XXI w. – deklarował w GW Andrzej Giza ze Stowarzyszenia im. Beethovena. Plakat przygotowany przez Materkę potwierdza, że Festiwal Beethovena chce nie tylko przyciągnąć wyrobionych miłośników muzyki klasycznej, ale też otworzyć się na młodych odbiorców.

Bartek Materka zapytany o swój projekt mówi:
Bardzo ważny w plakacie jest motyw słuchania muzyki przez słuchawki. Gdy sami zakładamy słuchawki stajemy się głusi na świat zewnętrzny. Wchodzimy do świata muzyki. To skojarzyło mi się z historią Beethovena. Wiedziałem, że w pewnym momencie zupełnie stracił słuch, ale muzyka pozostała w jego głowie. Zastanawiałem się jak to pokazać. Powiedziałem mojemu synowi, Tytusowi, że będę robił plakat dla Festiwalu Beethovena. On, mimo że ma dopiero 7 lat interesuje się bardzo różną muzyką od jazzu po hip-hop. Chciał też usłyszeć, co robił Beethoven, więc kupiliśmy płytę z IX symfonią. Kiedy pierwszy raz jej słuchał, właśnie na słuchawkach, zrobiłem mu zdjęcia. Jedno z nich wykorzystałem do plakatu. Podobało mi się, że był na nim tak szczerze zaciekawiony tą muzyką i zasłuchany.

Brak komentarzy: